2016-02-05

New York!

I mitten av april ska jag åka till New York för tredje gången i mitt liv. Den här gången reser jag tillsammans med mamma som aldrig varit i USA.

Vi får se det som en försenad 60- respektive 40-årspresent till oss själva. En resa med shopping, lyxhotell och kvalitetstid med vad vi än känner för. Fyra dagar i världens huvudstad!

Vi kommer bo i trendiga Meatpacking District med praktiskt gångavstånd till det mesta som intresserar oss, en dag åker vi till Woodbury Outlet för en massa fynd. Barnen och jag själv behöver vårskor och en massa annat, mamma vill gärna till Michael Kors-butiken för att shoppa loss. 

När jag rest på sådan här shoppingturer så har jag packat två väskor, en stor resväska och en kabinväska. På vägen dit så ligger kabinväskan inuti den större och på vägen hem har jag två fulla väskor. Det har fungerat bra med vikten men den här gången har jag en bagagevåg med mig för att slippa chansa och eventuellt behöva betala övervikt.

Sitter och tittar på väskor och skulle så gärna ha nya, fina och mer speciella väskor den här gången. Så att den där lyxiga känslan infaller redan innan vi åkt hemifrån.
Som ett par matchande resväskor i snygg design, dessa från svenska Epic Travelgear. Så fina, inte minst de i min favoritfärg lila. Sökandet fortsätter, det är ett tag kvar men jag är otroligt förväntansfull att jag vill börja packa redan nu!

För min del är det jobbhelg som gäller, hoppas du får en fin helg med massor av solsken!
- vs -

8 kommentarer:

  1. Åhhh va kul !! Jag vill veta ALLT om new york !
    Vi åker dit en vecka i juni ( jag och killarna ).
    Det blir inget lyxhotell för vår del, men jag hoppas så många upplevelser och massor av shopping !
    Sen drar vi vidare ner mot florida för sol och bad !! :)
    Kranm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter helt ljuvligt, jag vill också göra en sådan resa en gång. Stanna i USA en månad och utforska landet. :)

      Vi hade inte haft möjligheten till lyxhotell (eller ens resan) om det inte vore för att jag hade lyckan att vinna en tävling, det blir en extra dimension av glädje när det är en sådan storvinst. :D Så glad!

      Läste att shoppingen nog kan vara ännu bättre, rent fyndmässigt, i Florida så kanske ska New York stå för upplevelser och Florida shopping och sol.

      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig resa du har att se fram emot!! Hoppas att någon gång också kunna ha möjlighet att göra en liknande grej! Gollobracing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jag är nästan lite avundsjuk på mig själv...

      Kram

      Radera
  3. Ingen jobbhelg här fö

    SvaraRadera
  4. Wow, underbart! Inte alls avis ;) Hoppas på få se många bilder sen när du är tillbaka :D

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul med resa, 100-årsfirande alltså :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Härligt med NY, var ju där i november och hade en fullpackad väska med mig hem :) kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!