2016-02-21

Klart!

It's done! Nu har jag genomgått gastroskopi- och koloskopiundersökningar och jag överlevde, såklart. Det gick både snabbt och smidigt och jag tror helt klart att de lugnande jag fick under tiden gjorde grundjobbet. Det var obehagligt att få ner slangen i halsen men eftersom jag var lite dimmig när det hände så var det bara att hänga med. Efteråt var jag öm i halsen och hungrig men allra mest lättad över att ha det gjort. En sådan känsla av frihet!

Vid sådana här tillfällen, när jag är nödgad att göra saker jag inte vill, såsom fasta och laxera, undersökas och vara låst till någon annans regler, är känslan efteråt så himla skön. Hur jag får och kan göra vad jag vill. En tacksamhet och lättnad, glad över att leva i Sverige med det lugn vi har är. Ett bra liv helt enkelt!

Undersökningarna visade inte på något fel, tydligen har jag väldigt fina tarmar, haha en vacker insida!

När det gäller blodbristen så antar jag att nästa steg är att fortsätta äta järnrika livsmedel och järntabletter och gå på kontroller av mitt hb med jämna mellanrum. Att se om värdet stiger och, främst, stannar på rätt nivå. Det kan ju ha varit någon tillfällig blodförlust som legat och pyrt i flera år, jag vet ju inte. Hur som helst så verkar det inte vara något mer man kan kontrollera för tillfället.

Nu ser jag fram emot att få upp energin och bli mig själv igen. Inte för att jag är världens mest energiska person men jag vill åtminstone slippa kämpa för att hålla ögonen öppna. Orka gå en kort promenad utan att tappa andan och få hjärtklappning. 

Solen skiner och snön än vit, precis som våren i fjällen ska vara. Måste se till att komma ut en sväng idag. Ha det fint, var du än är!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Goda nyheter ♥
    Skönt att din insida är lika vacker som resten av dig ♥
    Må så bra du kan, förlåt att jag aldrig skriver men du finns i mina tankar ofta ofta ♥
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att mkt såg bra ut och att du nu ör en erfarenhet rikare som inte var så jobbig som förväntat! Ha en fin måndag.

    SvaraRadera
  3. Bra att det både gick bra och såg bra ut! :)

    SvaraRadera
  4. Skönt att det gick bra kram Diana

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!