2014-05-15

Tävla om skor från Tretorn!

Svenska Tretorn har hållit både barn och vuxnas fötter torra i över hundra år, de flesta av oss har nog trampat runt i ett par av deras numer klassiska gummistövlar vid något tillfälle i livet.

Lagom till att våren kommit till större delen av landet har ni chansen att vinna ett par valfria barnskor från Tretorn!
1:a pris: Ett par valfria barnskor* från Tretorn, värde 350-1000 kr.
____________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vilket år grundades Tretorn? 
Ledtråd

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling. 
____________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg, Facebooksida eller på Instagram.
(Bifoga direktlänken och/eller ditt användarnamn.)

- Gilla Tretorn på Facebook
(skriv att du gjort det)

- Följ mig på Instagram @annavittsvart
(Bifoga ditt användarnamn)
____________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 1/6-14.
Lycka till!
____________________________________

*Vinsten är beroende av lagerställning vid tävlingens avslut.

Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras korrekt.
- Vinnare presenteras i separat inlägg inom en vecka efter avslutad tävling. Håll utkik då jag sällan har möjlighet att kontakta vinnare enskilt.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.

- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.
- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
 - vs -

71 kommentarer:

  1. Svaret är 1891 :)
    Jag har tipsat på bloggen här:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/beatricetavlingstipsarblogg/2014/05/15/tretorn-1-juni
    (visst avslutas tävlingen 1/6 och inte 1/5?)

    Jag följer dig såklart redan på Instagram(mamabeatrice)
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. 1891 nu hoppas jag på tur! Följer dig på instagram och kommer dela bilden!
    Med vänlig hälsning, Helene/gollobracing

    SvaraRadera
  3. jag är med =).
    svaret är: 1891.

    hoppas vinna dessa par gummistövlar till gumman: http://se.tretorn.com/tretorn/Gummistovlar/Fritid/Granna/Orange

    extra
    följer på ig, theyarp.
    gillat på fb, nathalié teodorson.

    SvaraRadera
  4. Tretorn grundades år 1891.

    Jag hoppas på tur :)

    SvaraRadera
  5. 1891.

    Annica L
    annica.lagerberg@gmail.com

    SvaraRadera
  6. 1927 bildades Förenade gummifabrikernas AB, som 1934 bytte namn till Tretorn.

    andan54@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Svar: 1891.
    Delar vidare till min fb sida (Carina Gerdin).
    Ha det gott/ Carina G
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  8. Hej! Är meed :)

    Svar: 1891

    Gillar på fb (Matilda Pettersson).

    Delat på fb: https://www.facebook.com/matilda.pettersson.583

    Följer på insta (matatilda).

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  9. 1. 1891
    2. Gillat på fb (Camilla millah öman)
    3. Följer på instagram (millahoman)

    Hoppas verkligen på tur, skulle
    betyda otroligt mycket att få vinna
    ett par nya skor till min dotter..


    Kramar /// Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. 1891
    Gillat på fb och delat som irene eliasson. följer dig på instagram ireeli
    irene_e@spray.se

    SvaraRadera
  11. Cecilia Backström2014-05-15 19:43

    Tretorn grundades 1891!

    cillaberg@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Företaget grundades år 1891.

    SvaraRadera
  13. Jag är med och tävlar om skor till barn! Svaret på din fråga är att det grundades 1891 av Johan Dunker i Helsingborg. :)

    SvaraRadera
  14. 1. Tretorn startades år 1891! :)
    2. Jag har tipsat om tävlingen här: http://ceciliamaria.webblogg.se/2014/may/tretorn.html
    3. Jag gillar Tretorn på Facebook (Cecilia Maria)

    SvaraRadera
  15. Tretorn grundades 1891. Gillar Tretorn sidan. Tipsar om tävlingen på FB gillar och delar. Hälsningar Maud Lindberg maude@tyfonmail.se

    SvaraRadera
  16. År 1981!

    Mvh Jessica

    SvaraRadera
  17. År 1891!

    Glömde skriva med min mailadress i förra kommentaren: jessicajanson90@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Tretorn grundades 1891.
    Jag gillar på Facebook, Malin Svensk Björck.
    Ha en härlig helg!
    Mvh
    Malin
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Tretorn grundades 1891 (wow!) och jag har gillat dem på fb (Camilla Johansson) :)
    Följer dig sen tidigare på Instagram (camillaigj) och har tipsat på fb https://www.facebook.com/johanssoncamilla/posts/10152840361474027

    Nu håller jag tummar och tår, vore toppen med en sån här fin vinst då sonen har vuxit ur nästan alla sina skor!

    SvaraRadera
  20. Anna Mårtensson2014-05-16 17:43

    Jag är med och tävlar =) rätt svar är :1891
    vildvatten@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Jag är gärna med!

    Svar: 1891.

    Gillar på FB.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Kristiina Söderström
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  22. Hej! Tretorn startades 1891. Hoppas hoppas jag har tur att vinna :)

    SvaraRadera
  23. Svar: 1891

    Jag tar även en extra lott - jag har länkat till dig till höger i min blogg.

    SvaraRadera
  24. Tretorn grundades 1891
    Har gillat dem på fb, Olsson Åsa

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/may/1-juni-vinn-skor.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  25. Tjenixen.

    Självklart vill jag vara med i utlottningen av detta åtråvärda pris :)

    Mitt svar på tävlingsfrågan: År 1891

    Trevlig helg! :)

    Vänliga hälsningar // "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Lina Eckerström2014-05-17 07:18

    Svar: 1891

    Gillar deras facbook - Lina Eckerström

    Har delat tävlingen på facebook - Lina Eckerström

    Håller tummarna för tur !
    Ha en fin helg nu.

    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  27. åhh vilken bra tävling jag är jättegärna med..

    svar på fråga: 1891

    har delat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/tavla-om-valfria-skor/ ‎

    har gillat på facebook (veronica hedlund)

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  28. Jag är med :)
    Svar: 1891 startates Tretorn igång!

    Tips här: http://maltesmammatavlar.blogg.se/2014/may/vinn-skor-fran-tretorn.html

    Gillat på facebook (Emelie Johansson)
    Följer på instagram (maltesmor)

    SvaraRadera
  29. Bodil Hervén2014-05-17 09:40

    1891

    bodil79@sverige.nu

    SvaraRadera
  30. Svar: 1891
    Gillat och tipsat
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  31. Jag är gärna med :-) svaret är 1891. Jag gillar på fb och delar tävlingen där också https://www.facebook.com/maria.mattson.969?ref=tn_tnmn

    Mvh
    Maria

    Mirre2@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Jag är gärna med och tävlar, och skulle väldigt gärna vilja vinna då dottern behöver ett par nya skor nu till våren/sommaren och det vore fantastiskt att lyxa till det med skor av kvalité något som det inte alls finns utrymme för ekonomiskt just nu.

    Vilket år grundades Tretorn?
    Svar: 1891

    Har delat tävlingen offentligt på FB (Sanna Kaakinen).

    Gillar Tretorn på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Cicci Hjalmarson, Lilla Loppan Norrköping2014-05-18 00:00

    1891

    SvaraRadera
  34. Cicci Hjalmarson, Lilla Loppan Norrköping2014-05-18 00:14

    Har redan angett svaret 1891 men vill komplettera med att jag "Lilla Loppan Norrköping" gillar er på Facebook och att som @gratisloppan följer jag er på Instagram.

    SvaraRadera
  35. Christina Frisberg
    Klart jag vill vara med i utlottningen av finfina skor!! :)
    SVAR: Tretorn grundades i Helsingborg år 1891!!!
    Jag har gillat Tretorns fb sida.
    Jag har delat tävlingsinlägget offentligt på fb under mitt namn Christina Frisberg.
    Jag drömmer och hoppas innerligt på att kunna ge min lilla Älskling Elliot ett par riktigt fina skor/stövlar framöver.
    frisanpoxy@hotmail.se
    Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne!! <3

    SvaraRadera
  36. Ing-Marie Polichetti2014-05-18 10:03

    1891

    SvaraRadera
  37. Camilla: Tretorn startades 1891 av Johan Dunker i Helsingborg! Och jag skulle så gärna vilja vinna dessa i det som motsvarar storlek 36 i Sverige: http://se.tretorn.com/tretorn/Skor/SkymraMidSLCanvasStripe/Vitsvart

    Buusig_milla@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Hej.

    1891 grundades företaget :)

    Har delat på facebook i namn Linnéa Möller.
    Jag vill vara med och tävla om dessa till min dotter http://se.tretorn.com/tretorn/Gummistovlar/Fritid/RabalderWinter/Svart i storlek 32 som hon kan ha i höst när hon börjar i förskoleplats.

    mvh jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Hej,
    klart jag vill va med i tävlingen :)
    Svar: Tretorn startades 1891 av Johan Dunker i Helsingborg
    Följer på instagram Nillwa
    Gillar på fb Pernilla Wamsjö
    Delar / Länkar till tävlingen på fb : https://www.facebook.com/pernilla.wamsjo/posts/10202260495809747

    SvaraRadera
  40. Jag är med :) Gillar & delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
    Tretorn grundades 1891.
    Ha det gott / Carina
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  41. Jag är gärna med och tävlar. :)
    Gillar dem på facebook nu och delar även tävlingen där: Emely Korabik
    Följer dig redan på instagram: emely_korabik
    Svaret är: 1891

    SvaraRadera
  42. Hej!! De grundades år1891, min som skulle verkligen behöva ett par bra stövlar!! Så jag hoppas på tur!

    SvaraRadera
  43. Jag är med och tävlar;)
    Svar: Tretorn startades 1891 av Johan Dunker i Helsingborg
    Blogglänk: http://piicniic.blogg.se/tavla/2014/may/tretorn.html

    jag_jessika@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Jag är jättegärna med och tävlar.
    1. Tretorn grundades 1891
    2. Har delat tävlingen på facebook, liselotte andersson
    3. Gillar tretorn på facebook, liselotte andersson
    Mvh liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  45. Svar: 1891
    Gillar på FB, Anna Karlsson

    Delat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2014/05/27/tretorn-16/

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  46. Klart jag vill tävla :)
    Svar: 1891

    SvaraRadera
  47. Hej!
    Vilken rolig tävling! <3
    Har en liten tös här hemma som håller på och lär sig gå. Så att vinna hennes allra första skor/stövlar vore inte helt fel! Kul minne! :D Hoppas på tur<3
    Svar på frågan: Tretorn grundades år 1891! :)
    Jag har gillat Tretorn på FB sedan tidigare, och följer dig nu på instagram (@maddiekmw)
    MVH
    Maddie

    SvaraRadera
  48. Jag är gärna med här också :)

    1. Tretorn grundades 1891.
    2. Jag har delat tävlingen här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2014/may/jag-tavlar-om-ett-par-valfria-barnskor-fran-tretorn.html

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Jag är jättegärna med!
    Tretorn grundades 1891!
    gillar på facebook - lisette bäcksro och delar här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2014/05/16-vitt-eller-svart-tretorn.html
    så två extra chanser vill jag gärna ha i denna kanontävling!

    lis1etavlar@gmail.com

    =)

    SvaraRadera
  50. Jag är gärna med! Svaret är: 1891

    Jag har gillat Tretorn på FB under namnet Erika Alexandersson

    SvaraRadera
  51. Är gärna med och tävlar. Svaret på frågan är år 1891.

    Mvh Linda
    Emmiesmamma08@hotmail.com

    SvaraRadera
  52. E gärna med och tävlar om detta har tipsat vidare på min blogg http://mammatillhampus.blogspot.se/2014/05/tavlar-hos-vitt-svart.html svaret på frågan e år 1891 så nu gäller det att hålla tummarna

    SvaraRadera
  53. Ola Mårtensson2014-05-30 12:40

    Svar:1891
    Åhh vilket underbart pris som jag hoppas få överraska dottern med som tjatar om nya skor.
    Gillar på FB

    SvaraRadera
  54. 1891

    Annica L
    annica.lagerberg@gmail.com

    SvaraRadera
  55. Frida Bergner2014-05-30 23:31

    Jag är självklart med och tävlar.

    * Tretorn startades 1891 av Johan Dunker i Helsingborg.
    * Tipsar om tävlingen på fb: https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10152458061899767
    * Gillar Tretorn på fb: Frida Bergner
    * Följer dig på Insta:fridabergner

    frida-6@hotmail.com

    SvaraRadera
  56. Tretorn! Gillar på Fb som Lise-Lotte Larsdotter

    SvaraRadera
  57. Hej!
    Jag är supergärna med!
    Svar. 1891 (WOW!)
    Jag har tipsat och delat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/469815123121986
    Jag gillar på FB (Annika Nilsson)
    Jag följer dig på instagram (aneritrea)

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Det grundades 1891 :-)

    Har länkat på facebook här: https://www.facebook.com/bondmoran.charlotte/posts/477290625737495

    Gillar tretorn på facebook.

    Nu hoppas jag på tur :-)

    /Lotta Pota
    klockaregard@hotmail.se

    SvaraRadera
  59. Svar: 1891

    Gillar på FB (carola Lind) och har delat
    https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10152161002873543

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  60. Jag är gärna med!
    Svar: 1891
    Tipsat.
    http://care69.blogspot.se/2014/06/1-juni-vinn-skor-fran-tretorn.html
    FB: C Care Regn

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  61. 1891

    Tipsat: https://www.facebook.com/kristina.karlssonfdmagnusson/posts/779348458764669

    Gillar på FB

    Instagram: shetrollan

    SvaraRadera
  62. Tretorn grundades 1891 !

    Gillar på Fb ( Heter corina måbring cadbrand där)
    Följer på instagram - cyac

    trevlig kväll! /Corina

    SvaraRadera
  63. ann-katrin j.2014-06-03 13:10

    1891

    Ann-Katrin Jorborn

    SvaraRadera
  64. 1891!

    Jag håller tummar och tår för att jag vinner!

    Kramen!

    Sara K.

    SvaraRadera
  65. Svar ; År 1891

    Hoppas på tur!!

    Sus S.

    SvaraRadera
  66. Svaret är år 1891!

    :)

    Hoppas på tur! /Håkan

    SvaraRadera
  67. Svaret är 1891



    Och jag har delat på FB för en andra lott



    https://www.facebook.com/sven.soderling

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!