2013-07-08

iWhite Instant Teeth Whitening - testat!

Jag har testat iWhite Instant Teeth Whitening och här följer min utvärdering.
iWhite Instant är en produkt för vitare tänder för hemmabruk.

Produkten består av 10 tunna och böjbara skenor som är bekväma att ha i munnen och ger ett bra resultat. Du behöver inte koka skenor, använda sprutor eller borstar, mäta upp gel eller använda specialtandkräm eller munskölj. Skenorna innehåller en ny revolutionerande formula som kliniskt har visats vara säkert för tänderna. Dessutom ger iWhite Instant en en snabb effekt. Du har skenan i munnen bara 20 minuter om dagen och får resultat snabbt, upp till 8 nyanser vitare tänder. 

Vi rekommenderar att du använder produkten 5 dagar i rad för att få ännu bättre resultat. Därefter kan du vid behov förbättra resultatet med 1-2 skenor så ofta du önskar. Skenorna som är hygieniskt vakuumförpackade passar alla och är förfyllda med aktiv gel.
Jag har tidigare använt en traditionell blekning  baserad på karbamidperoxid (Opalscence) som jag behandlat med i skenor min tandläkare gjort till mig. Den blekningen har jag haft i över natten, eller då jag använt en högre procenthalt, någon timme. Det har fungerat utmärkt men jag har under det nästkommande dygnet haft rejält smärtande tänder. Visst, det är bara ett dygn det handlat om men det har gjort att jag dragit mig för att använda det, dessutom är de flesta av de traditionella tandblekningarna i mitt tycke dyra.

Skillnaden med iWhite är främst att det inte är en blekning på det viset, den ska ljusa upp tänderna men är fri från peroxid.
"De vita kalciumkristallerna i kombination med starka filmbildande polymerer fäster kristallerna fysiskt på tandytan, vilket ger en optiskt vitare effekt.
FCC-tekniken har förstärkts med en innovativ nyhet utan väteperoxid för vitare tänder: PAP. Det är en kraftfull fläckborttagande molekyl som bryter ner missfärgningar på tänderna utan att påverka själva tandytan."
De förfyllda mjuka skenorna som ingår i kitet är i minsta laget och gelen är något för lättflytande. Då man ska ha gelen i 20 minuter och den inte ska/får sväljas krävs det en del koncentration att hålla munnen stängd och inte svälja eftersom gelen rinner. Man ska inte heller bita ihop men jag känner att jag måste eftersom skenorna annars glider av.

Det är dock väldigt smidigt att bara kasta dem efter användning, man slipper skölja ur skenorna och tar ett par nya till nästa behandling. Gelen smakar lite kemiskt och resterna som blir kvar i munnen är lätta att skölja ur efteråt.


Efter de första två behandlingarna ser jag ingen skillnad men efter den tredje, fjärde och femte ser jag tydligt att mina tänder är ljusare.


Det är ett prisvärt och relativt enkelt sätt att få vitare tänder. Tanken är att man efter den rekommenderade femdagarskuren, om man så önskar, kan underhålla tändernas vithet med jämna mellanrum och ytterligare ett kit bör då införskaffas. 


Observera att förpackningen är större än nödvändigt med en hel del luft i botten, trots att det står att asken innehåller 10 x 2 skenor inbillade jag mig att det fanns fler däri.


iWhite Instant rekommenderas till dig som på egen hand vill behandla för vitare tänder på ett säkert sätt till ett bra pris.


iWhite Instant hittar du hos de olika apotekskedjorna och hos Apotea.

- vs -

10 kommentarer:

  1. Det ska bli intressant att läsa vad du tycker om resultatet av denna produkt. Jag har själv inte provat.

    Anette Carlsson

    SvaraRadera
  2. Är du nöjd med iWhite Instant?

    SvaraRadera
  3. Är du nöjd med iWhite Instant?

    SvaraRadera
  4. Har kört en kur med i-white, enligt instruktionen, och den funkade inte alls på mig.Inte ens en nyans vitare tänder fick jag Beställde på nätet för endast halva priset jämfört med apotek men ändå bortkastade pengar. Jag tillhör troligen de 4%
    som produkten inte fungerar på.
    A Sjögren

    SvaraRadera
  5. Har akkurat brukt 6 av 10 skinner som følger med i denne pakken. INGEN forskjell på farge, og skinnene er jo altfor lave (har ikke lange eller store tenner), skinnene har for lite blekemiddel i seg virker det også som. Tenkte at har man ujevne tenner er disse skinnene ubrukelige. Kjøper IKKE denne igjen!

    SvaraRadera
  6. Läser man iWhites hemsida ordentligt säger de att produkten inte påverkar kronor och fyllnningar. Hade ni några sådana?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina fyllningar påverkades inte, de är ju av ett helt annat material än tänder.

      Radera
  7. Jag använder en produkt vid namn Stella white strips som är väldigt lik. Jag tycker den är otroligt bra och kostar inte skjortan. Men deras produkter är utan väteperoxid. Är deras utan?
    - Lilly <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lilly!

      Japp, den är också utan väteperoxid. :)

      Mvh Anna

      Radera
  8. Hur kändes tandkött och så efteråt? Hur har det varit med ilningar och annat i tänderna sen?

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!